close


 

今天要來介紹這首超級正向的失戀歌曲XDD

曲風微輕電音♫♪,女聲唱腔輕鬆愉快,讓人聽不出是分手失戀歌曲~~~

故事講述主角回憶過去的種種美好,到後來認清彼此已經分手,並且在得知對方過得很好時,替他感到開心

就讓彼此之間的過往成為不可抹滅的珍貴回憶吧!

_________________________________________________________________________

Verse 1:

Do you remember where we used to go, that place across the street?

The one your best friend used to work at and we always went to eat

But now I’m sitting here all by myself, while you’ll be doing something else 

I guess it doesn’t taste the same without you 

 

Do you remember the first place we got the second week of May? 

We could barely fit a queen size, but we loved it anyway

But the months went by and suddenly our place ran out of space

I ended up pushing you away

 

Verse 2:

I remember when I called and said I had a #1

For a second I forgot that we broke up and that you’re gone

But it’s just because it’s “thanks to you”, cuz I know you made my dreams come true

You know it doesn’t feel the same without you

 

My days got even darker, I lost track of time and place

And I didn’t wanna see no one, I was everything I hate

I know you made me happy but I couldn’t do the same

So I ended up just running away 

 

Verse 3:

Want you to know I still think of you 

Everytime I do something I know we used to do and

I just can’t help myself, can’t help missing you cuz

I know I am, who I am and it’s thanks to you

 

I heard you’re doing what you want and that you’re better now

And I’m glad that I’m not there so I can’t drag you down 

But the one thing that will never change, is the smile you’re putting on my face 

’Cuz the memories will never fade

 

 

 

你還記得我們曾經去那條街對面的那地方嗎?

你的好友恰好在那裏工作 所以我們經常去吃那間店

但是我現在獨自一人坐在這裡 而你會做著其他事情

我想沒有你 味道會不如以往

 

你還記得5月第二周我們第一次去的地方嗎?

我們勉強適合女王的尺寸,但是我們還是很喜歡

幾個月過去了,屬於我們的小天地突然沒了

我最終把你推開

============================

我記得當初我打電話說我有No.1

那瞬間我忘記我們已經分手且你已經走遠了

但這僅僅是因為"謝謝你",因為我知道你實現了我的夢想

你知道沒有你一切會感覺不同

 

我的日子過得更加黑暗,我迷失了地點與時間感

我不想看到任何人,我就是我討厭的一切

我知道你想讓我開心,但我做不到

所以我最終逃跑了

============================

想讓你知道我仍然想念你

每當我做某件事情時,我就回憶起我們曾經一起的時光

我就是不由自主,不由得想念你   因為

我知道我是誰,這是我對你的感謝

 

聽說你在做自己想做的事情,並且現在更好了

我很高興我不在那兒,所以我不能把你拖下去

但是,永遠不會改變的一件事就是你讓我臉上露出的微笑

因為記憶永遠不會消逝

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Rita芮塔 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()